MINI Copper S – Gokart dla dorosłych

Obecnie produkowany Mini Cooper jest modelem wprowadzonym na rynek w 2001 roku. Testowany przez nas egzemplarz to już trzecia generacja tego modelu z dopisaną literką “S” przy nazwie Cooper. Poprzednie generacje tego samochodu uchodziły za samochody twardo zawieszone, a co za tym idzie – mało komfortowe. Czy o najnowszej generacji produkowanej od 2014 roku można powiedzieć to samo ? Oraz czy “Gokartowa frajda z jazdy” to trafny slogan dla tego modelu ? O tym wszystkim przekonacie się czytając nasz test.

Wygląd

III generacja Mini względem pierwszej urosła o 191 mm na długość, oraz o 37 mm na szerokość. Dzięki tym zabiegom samochód wygląda zdecydowanie lepiej. Jest teraz bardziej agresywny, a po dodaniu opcjonalnego pakietu JCW, lub tylko tylnej lotki możemy mówić o samochodzie z naprawdę zadziornym charakterem. Dzięki szerokiemu wyborowi lakierów, a także możliwości zamówienia dachu w innym kolorze niż nadwozie można skonfigurować swój jedyny i niepowtarzalny egzemplarz.

Wnętrze

W przypadku Mini należy pamiętać że mówimy o marce Premium, wnętrze tylko nas w tym utwierdzi. Znajdziemy tu materiały może nie z najwyższej półki, ale o wystarczającym standardzie jak na takie auto. Plastiki są dobrej jakości, jednak skóra na fotelach nie wygląda na taką która miała by przeżyć wieki. Bardzo fajnym dodatkiem w testowanym egzemplarzu była czarna podsufitka. Nadaje ona bardzo dużo charakteru wnętrzu, szczególnie gdy jeździmy w nocy – kolorowe oświetlenie wnętrza wygląda świetnie.

Prowadzenie

Teraz przyszła kolej na odpowiedz na pytanie czy slogan promujący markę jest trafny. Nie ma co tu ukrywać – strzał w dziesiątkę. Układ kierowniczy jest odpowiednio sztywny, zawieszenie twarde, ale przy okazji komfortowe i ciche. Idealnie wyważone połączenie sportu z komfortem. Pierwszą rzeczą którą można zauważyć zajmując pozycję za kierownicą to to, że samochód jest zawieszony naprawdę nisko, a opuszczając fotel maksymalnie w dół można odnieść wrażenie “szorowania tyłkiem po asfalcie”. Nawiązując jeszcze do pozycji za kierownicą, początkowo fotele wydały się być niewygodne, ale po odpowiednim ustawieniu da się z nimi żyć (Fotele z JCW są niesamowicie wygodne).

Silnik

Pod Maską testowanego MINI znajduję się turbo doładowany silnik o pojemności dwóch litrów. Generuje on moc 192 koni, oraz pozwala rozpędzić auto do 100 km/h w 6,8 sekundy (jak deklaruje producent). Frajda z jazdy jest niesamowita, a umila ją wbudowany system kontroli startu, który pozwoli nam zostawić daleko w tyle inne samochody. Silnik w testowanym egzemplarzu był zestrojony z automatyczną skrzynią biegów. Jej kultura pracy jest bardzo wysoka, w trybie mid, oraz green biegi zmienia płynnie, natomiast po przejściu w tryb sportowy każdy kolejny bieg wiążę się z przyjemnym szarpnięciem oraz strzałem z wydechu.

Podsumowanie

Mini jest samochodem który trzeba kupować pod wpływem chwili. Kiedy zaczniemy się zastanawiać nad jego praktycznością, wygodą itp. powoli przestanie się nam tak bardzo podobać. Decyzja o zakupie tego samochodu powinna płynąć prosto z serca, a nie z rozsądku. To najlepsze co można powiedzieć o tym samochodzie.

Author

m.klimczak@motoarena.com.pl

Komentarze

2

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.