BMW 520d – Mistrz elegancji

BMW serii 5 to model z bardzo długą historią. Jego produkcja zaczęła się w 1972 roku. Obecnie produkowana generacja o oznaczeniu F10 jest następcą dość kontrowersyjnego modelu E60, który dalej dzieli ludzi jeżeli chodzi o wygląd.
Jednak skupmy się na najnowszej „piątce”. Czy może służyć jako limuzyna dla Prezesa ? Czy może jest skierowana bardziej do rodziny z dwójką dzieci poszukującej komfortowego samochodu ? O tym wszystkim przeczytacie w poniższym teście.

Wygląd

Nowa seria 5 jest zdecydowanie bardziej ułożona od swojego poprzednika. Nie ma tu mowy o tak kontrowersyjnej stylistyce. Samochód jest zaprojektowany z dużą dozą elegancji, a szczególnie jeżeli zapotarzymy się w pakiet stylistyczny Luxury Line. Oczywiście mamy też do wyboru pakiet sportowy czy pakiet „M”, ale nie pasuje to do klimatu tego samochodu.
Drobne przetłoczenia tu i ówdzie nadają autu charakteru, a szczególnie przetłoczenia na masce które nadają bardziej opływowego wyglądu całemu samochodowi.

Wnętrze

Testowany przez nas egzemplarz był wyposażony w przepiękną tapicerkę skórzaną Nappa w kolorze Mokka. Wnętrze wyglądało poprostu niesamowicie. Chyba nie musimy mówić o jakości użytych materiałów czy spasowaniu elementów. Testeujemy w końcu samochód marki premium. Tu nie ma miejsca na niedociągnięcia.
Wnętrze jest zaprojektowane bardzo elegancko, prosto i intuicyjnie. Zawsze wiemy czego się gdzie spodziewać i nie musimy tego szukać godzinami.
A system info-rozrywki ? Doskonały. Bardzo przejrzysty i intuicyjny. A do tego nasz egzemplarz wyposażony był w system głośnikowy Hi-Fi który doskonale oddaje brzmienie słuchanej muzyki i nie przerejestrowuje nawet na największej głośności.

Prowadzenie

Dzięki napędowi xDrive samochód gwarantuje nam doskonałą przyjemność, ale istnieje naszym zdaniem jedna jego wada, którą opiszemy w rubryce o silniku.
Układ kierowniczy jest bardzo typowy dla BMW, nie widać większych różnic pomiędzy serią 1, 3, oraz 5. Dokładnie tak samo jak w przypadku innych modeli przy ustawieniu Comfort układ jest lekki, ale zapewnia nam odpowiednią dokładność, a w trybie sport usztywnia się.
Na pochwałę zasługuje również skrzynia biegów, która w porównaniu z testowanymi wcześniej modelami zapewnia większą płynność zmiany biegów co znacząco wpływa na komfort podróży.

Silnik

Model który testujemy nosił oznaczenie 520d. Jest to silnik wysokoprężny o pojemności dwóch litrów generujący moc 190 KM. Wcześniej wspominaliśmy o pewnej wadzie napędu x-Drive. Otóż w zestawieniu tej jednostki i napędu na obie osie auto sprawia wrażenie powolnego, nie doświadczymy z nim uczucia wciskania w fotel (mimo że przyśpiesza w 8 s do 100 km/h). Tak więc jeżeli ktoś poszukuje samochodu bardzo komfortowego ale też oferującego większe emocje z jazdy, polecamy rozważenie zakupu mocniejszej jednostki.

Podsumowanie

Seria 5 naszym zdaniem idealnie sprawdzi się jako samochód dla poważnego biznesmena, który nie potrzebuje wybitnie mocno ekstrawaganckiego samochodu, ale chce podróżować w bardzo komfortowym wnętrzu nie siedząc na tylnym fotelu. Jednak naszym zdaniem nie tylko Pan Prezes Nowak jest potencjalnym klientem – piątka samo dobrze sprawdzi się jako samochód dla rodziny, jednak wtedy należy pamiętać o pewnych ograniczeniach płynących z nadwozia typu sedan.

 

Author

m.klimczak@motoarena.com.pl

Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.