BMW 328i xDrive GT – Idealny kompromis?

BMW Serii 3 GT jest bardzo świeżym modelem w gamie bawarskiego producenta. Początkowo serię modeli Gran Turismo reprezentowała tylko seria 5, jednak trzy lata temu dołączyła również seria 3. Czym jest jednak nadwozie GT ? Nie jest to ani sedan, ani Touring. To taka wypadkowa obu tych modeli. Czyli sedan o wyżej poprowadzonej lini dachu, oraz wolniej opadającej ku tyłowi. Co dał taki zabieg ? Zawieszenie jest podwyższone względem modelu 3, a przestrzeń bagażowa się powiększyła, oraz został ułatwiony do niej dostęp (klapa bagażnika unosi się razem z całą szybą).

Wygląd

Z zewnątrz samochód prezentuje się bardzo ciekawie. Nie wygląda jak przerośnięta trójka sedan, ani jak nie dorobiony wariant Touring. Proporcje zostały bardzo dobre zachowane, przez co pomimo większych rozmiarów, GT nie wygląda jak przerośnięte dziecko. Dzięki zabiegowi podwyższenia oraz wolno opadającej lini dachu auto wiele zyskało względem sedana. Na pewno nie jest już tak elegancki (w pakiecie Luxury Line) lub agresywny (M lub Sport Line).

Wnętrze

Przesiadając się do serii 3 z serii 5 można odnieść wrażenie obcowania z samochodem niższej klasy. Nie znaczy to jednak że doświadczymy w nim plastiki gorszej jakości, gorzej spasowane elementy itp. Wnętrze jest po prostu prostsze, nie tak luksusowe jak w piątce. Tworzywa syntetyczna są częściej spotykane niż w bardziej luksusowych modelach marki, jednak jeżeli kogoś to razi bardzo łatwo można to rozwiązać – wystarczy zamówić tapicerkę skórzaną o rozszerzonym zakresie oraz deskę rozdzielczą obitą skórą. Jeżeli chodzi o stylistykę jest ona bardzo zbliżona do 118i którą testowaliśmy jakiś czas temu. Zegary są bardzo czytelne, a deska rozdzielcza o rozszerzonym zakresie dostarcza nam jeszcze więcej informacji których możemy potrzebować w czasie jazdy. System info-rozrywki jest dokładnie taki sam jak w każdym innym modelu BMW, więc nie będziemy się na jego temat rozpisywać – jest to prawdopodobnie najlepszy system ze wszystkich samochodów.

Prowadzenie

Nadwozie typu GranTurismo niesie ze sobą jedną istotną zmianę – wyżej umieszczony środek ciężkości. Delikatnie wpływa to na prowadzenie, ponieważ samochód ma tendencję do minimalnie większego wychylania się na zakrętach. Testowany egzemplarz był wyposażony również w napęd xDrive, co zapewnia nam niesamowitą przyczepność w czasie jazdy. W czasie testowania samochodu jeździliśmy w czasie deszczu po mokrych drogach i podczas ruszania ze świateł z pedałem gazu wciśniętym w samą podłogę nie uświadczyliśmy ani razu nawet delikatnego uślizgu kół. O układzie kierowniczym nie będziemy ponownie się rozpisywać, ponieważ reaguje on dokładnie tak samo jak w każdym innym modelu BMW.

Silnik

Testowany egzemplarz nosił oznaczenie 328i. Jest to jednostka o pojemności 2 litrów generująca moc 245 koni. Charakteryzuje się ona bardzo dobrymi osiągami, ale dość wysokim spalaniem. Podczas naszych testów spalanie oscylowało w okolicach 11 litrów przy dość dynamicznej jeździe (jest to i tak niewiele – w Mini Cooper S przy bardzo dynamicznej jeździe wynik wyniósł 15,3 litra na 100 km). Pamiętacie co pisaliśmy ostatnim razem o napędzie xDrive w teście serii 5 ? Pisaliśmy że powinno się go zestawiać z bardziej wydajną jednostką jeżeli liczy się na jakieś emocje w czasie jazdy. I w przypadku tego egzemplarza się to sprawdza. Jeżeli chodzi o suche fakty to przyśpieszenie do 100 km/h zajmuje 5,7 s a prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie to 250 km/h

Podsumowanie

Seria 3 GT niczym nie zaskakuje we wnętrzu, poza zwiększoną ilością miejsca dla pasażerów oraz przestrzenią bagażową. Nadzowie GranTurismo jest bardzo dobrym wyborem dla tych dla których liczy się dobry wygląd samochodu i spora ilość miejsca. Przy wyborze silnika rozważyli byśmy zakup większej ( 3 litrowej) jednostki, ponieważ będzie się ona prawdopodobnie cechowała minimalnie mniejszym spalaniem niż 245 konny wariant.

 

Author

m.klimczak@motoarena.com.pl

Komentarze

3

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.